آتش نشانی

مانور بزرگ امداد و نجات و اطفاء حریق آتش نشانی  در قزوین

مانور بزرگ امداد و نجات و اطفاء حریق آتش نشانی  در قزوین
مانور بزرگ امداد و نجات و اطفاء حریق آتش نشانی  در قزوین

مانور بزرگ امداد و نجات و اطفاء حریق آتش نشانی  در قزوین برگزار شد

قدیر موسی خانی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از برگزاری مانور بزرگ امداد و نجاتو اطفای حریق با مناسبت هفته آتش نشانی و ایمنی در شهر قزوین خبر داد .

به نقل از خبرگزاری برنا از قزوین : در رابطه با این مانور گفت : این مانور در روز دوشنبه سوم مهرماه با حضور مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین در برج های صدرای قزوین که در میدان مادر قرار دارد برگزار شد .

وی در ادامه افزود : در این مانور 60 نفر از آتش نشانان با تجهیزات فردی و نیز با استفاده از 15 خودرو سبک و سنگین امداد و نجات و اطفای حریق برای اطفای آتش فرضی در ساختمان های بلند و نجات مصدومین احتمالی اقدام نمودند .

قدیر موسی خانی تصریح کرد : این مانور به منظور افزایش توان عملیاتی در مقابل حوادث احتمالی , بررسی نقاط ضعف و قوت , تست تجهیزات و اطمینان از سلامت آنها , ارتقاء توان , مهارت و هماهنگی بیشتر میان نیروهای شرکت کننده , بررسی تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی , نحوه مدیریت بحران هنگام رخداد آتش سوزی , فراهم نمودن تجهیزات در شرایط اضطراری و سعی در رفع نواقص احتمالی در ساختمان های بلند مرتبه برگزار شد .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین در ادامه گفت : در این مانور دستگاه های امدادی از قبیل حلال احمر , نیروهای داوطلب آتش نشانی , پلیس راهور , اورژانس و نیز دستگاه های خدمات آب , برق و گاز حضور به عمل آورده و آمادگی کامل نیروها به نمایش گذاشته شد .

وی خاطر نشان کرد : از جمله برنامه های این مانور بزرگ ,  عملیات امداد و نجات افراد محبوس و گرفتار در طبقات ساختمان های بلند , از طریق نردبان هیدرولیکی , سقوط افراد از ارتفاع بر روی تشک نجات , واژگونی خودرو حامل مواد شیمیایی , کمک به مصدومین , اطفای حریق اتومبیل ناشی از تصادف و رهاسازی مصدومین از صحنه و نیز انتقال به مرکز درمانی توسط اورژانس115 , برپایی چادر امداد در محل حادثه توسط تیم های اضطراری  و مانور امنیت توسط یگان نیرو انتظامی بود .

ساخت تخصصی بلدر تانک افقی و عمودی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.