آتش نشانی

اطفاء حریق در محیط باز

اطفاء حریق در محیط باز
اطفاء حریق در محیط باز

 اطفای حریق در محیط باز

جلوگیری از حریق در محیط باز و چه در محیط بسته شامل سه رکن اساسی آموزش , دانش و انجام اقدامات پیشگیرانه می باشد ؛ از این رو مهم است که محیط های کاری و فضاهای اداری در برنامه خود اقدامات ضد حریق را داشته باشند آموزش هایی مانند اینکه چگونه از ایجاد حریق جلوگیری کنیم یا در صورت وقوع آتشسوزی چه اقداماتی انجام دهیم در کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی نقش مهمی دارند اما برای اطفای حریق در محیط باز باید چه اقداماتی انجام داد ؟ پرشین ایمن تولید کننده دیلاج ولو ، مانیتور ، بلدر تانک و سایر تجهیزات آتش نشانی آب و فوم میباشد . جهت مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  •  اطفاء حریق در محیط باز
  • بهترین روش اطفای حریق در محیط های باز
  • اعلام حریق در فضاهای باز

قیمت دیلاج ولو 3 اینچ چنده  ؟

جلوگیری از حریق در محیط باز

بررسی های انجام گرفته توسط کشور های پیشرفته حاکی از آن است که بیش از 75 تا 80 درصد آتشسوزی ها قابل پیشگیری بوده و در صورت استفاده صحیح از تجهیزات آتشنشانی و آموزش و تمرین کافی در رابطه با حریق و راه های پیشگیری و مهار آن می توان خسارات و تلفات حریق را به حد اقل ممکن رساندحریق ممکن است در فضاهای باز مانند جنگل , باغ , مزرعه , پمپ بنزین و.. یا در فضاهای بسته مانند کارگاه , آزمایشگاه , ساختمان مسکونی و.. رخ دهد اما راه های جلوگیری از اطفای حریق در محیط باز کدام است ؟ می دانیم که خاموش کردن آتش سه روش دارد حذف اکسیژن , حذف مواد سوختنی و حذف گرما

کنترل کردن اکسیژن :

در صورتی که گاز غیر فعالی جایگزین اکسیژن شودو نیز اگر بین اکسیژن و آتش مانعی ایجاد شود آتش از بین می رود استفاده از برخی گازهای خاموش کننده و بریخ مواد شیمیایی مانند کف بر اساس این روش متداول شده است .

تولید کننده مانیتور ریموتی فولادی

سوخت را کنترل کنید :

 با نظارت بر مشخصات سوخت به عنوان مثال دور کردن از هم و درجه حرارت پایین نگه داشتن مواد و در صورتی که لازم است انتقال آنها از ادامه آتش سوزی می توان جلوگیری کرد از جمل روش های معمول می توان به دقت در نحوه مواد سوختنی در ساختمان , خیس کردن مواد سوختنی با استفاده از آب و تغییر دادن مشخصات فیزیکی اجسام اشاره نمود .

کنترل دما :

با استفاده از آب می توان سوخت را سرد کرد و مانع از ایجاد گازهای قابل اشتعال شد .

بهترین روش اطفای حریق در محیط های باز

چگونه می توان آتش گرفتن جنگل را خاموش کرد ؟

با توجه به اینکه کلاس های آتشسوزی متفاوت است , آتش سوزی جنگل یا انبارهای روباز چوب در رابطه با سوختن چوب بوده و در دسته کلاس A قرار میگیرد مناسب ترین روش اطفای حریق در محیط باز به خصوص جنگل استفاده از خاموش کننده های A است که در آن بیشتر از آب خالص استفاده می گردد همچنین در این نوع حریق می توان از کپسول ها پودر شیمیایی و کپسول Co2 نیز استفاده نمود .

چگونه می توان آتش ناشی از نفت , گازوئیل , بنزین و.. را خاموش کرد ؟

کلاس B آتشسوزی ناشی از مایعات اشتعال زا مانند بنزین , گازوئیل , نفت و.. می باشد که در پمپ بنزین ها , پالایشگاه نفت و.. رخ می دهد در این نوع نمی توان برای اطفای حریق از آب استفاده نمود .به عنوان مثال هنگام رخداد آتشسوزی در پمپ بنزین نمی توان آن را با آب خاموش کرد زیرا بنزین به دلیل چگالی کمتر نسبت به آن و به دلیل سبکی اش آب روی بنزین شناور می ماند پس به هیچ وجه برای خاموشی مشتقات نفتی از آب استفاده نکنید برای خاموش کردن این نوع بهترین کار استفاده از کپسول آتشنشانی فوم , پودر ABC و کپسول کربن دی اکسید می باشد .

اعلام حریق در فضاهای باز

همیشه راه کارهای مناسبی در فضای سرپوشیده برای جلوگیری از ایجاد حریق ارائه شده است اما نکته مهم حفظ امنیت و جلوگیری در فضاهای سرباز و انبارهای بزرگ روباز می باشد دود و گرما معمولا اوج گرفته و به بالاترین نقطه یک فضا می روند به همین دلیل نصب دتکتورهای اعلام حریق در بالاترین نقطه یک سوله و انبار روباز عملکردی مناسب خواهد بوداما در فضاهای سرباز اثری از دود باقی نمی ماند انبار چوب را در نظر بگیرید در این مکان به دلیل چوب خطر حریق بالاست از جمله راه های مطمئن استفاده از ترموکوپلهای مخصوص دمایی بوده که قابلیت اطمینان بالایی دارد راه دیگر استفاده از بیم دکتورهای OSID است .

تولید و نصب بلدر تانک افقی
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.