آتش نشانی

تکنولوژی تجهیزات آتش نشانی مدرن

تکنولوژی تجهیزات آتش نشانی مدرن
تکنولوژی تجهیزات آتش نشانی مدرن

تکنولوژی تجهیزات آتش نشانی مدرن

استفاده از تجهیزات آتش نشانی و اطفای حریق برای حفظ ایمنی افراد , اموال و همچنین محیط زیست بسیار حائز اهمیت است . به گزارش ایسنا  , تجهیزات آتش نشانی نقش مهمی در مقابله با آتش سوزی داشته و موجب به حداقل رساندن خسارات مادی و نجات جان افراد دارد . بکارگیری از دانش روز و ساخت تجهیزات اتوماتیک اطفاء حریق  و سیستم هشداردهنده های اب و فوم و گاز خاموش کننده اکنون با ساختار مکانیزه ای اجرا میشود که همگی حاصل تلاش شبانه روزی مهندسین و تکنسین های فعال در این زمینه میباشد . پرشین ایمن از تامین قطعات تا نصب و راه اندازی انواع سیستم خاموش کننده آب و فوم ، سیستم fm200  و co2 در خدمت شماست .  جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما بمانید با ادامه مطلب

تولید تجهیزات آتش نشانی

ساخت تجهیزات آتش نشانی مراحل مختلفی اعم از طراحی , تأمین مواد اولیه , مونتاژ , آزمایش و مرحله نهایی است , این فرآیند بسته به تجهیزات خاصی که تولید می شود می تواند متفاوت باشد اما در کل تجهیزات آتش نشانی و صنعتی نیاز به ترکیبی از دانش فنی , تجهیزات تخصصی و سابقه طولانی مدت داشته تا بتوان با اعتماد کامل از محصول نهایی در شرایط اضطراری استفاده نمود .

تفاوت های بین تجهیزات آتش نشانی صنعتی و تجهیزات آتش نشانی معمولی

تجهیزات آتش نشانی صنعتی ساخته شده برای استفاده در محیط های صنعتی از قبیل پتروشیمی ها , کارخانه ها و پالایشگاه ها می باشد و در کل مکان هایی که احتمال آتش سوزی بالاتر است و کیفیت تجهیزات خاموش کننده مورد نیاز ممکن است با خاموش کننده های مورد استفاده در اطفای حریق معمولی متفاوت باشد , در تفاوت تجهیزات آتش نشانی صنعتی و عادی باید گفت , تجهیزات آتش نشانی صنعتی سنگین تر و تخصصی تر بوده و به دلیل مقاومت در برابر شرایط سخت و نیازهای محیط های صنعتی ساخته شده اند .

طراحان تجهیزات آتش نشانی صنعتی برای ساخت محصولات خود به سطح بالاتری از دانش فنی نیاز دارند به این دلیل که آنها باید طیف گسترده ای از عوامل اعم از انواع مواد شیمیایی , اندازه و طرح تأسیسات صنعتی را مد نظر قرار دهند به علاوه آنها موظف اند برخی از استانداردهای جهانی که به تولید تجهیزات صنعتی مرتبط است را رعایت نمایند .

اما سازندگان تجهیزات آتش نشانی معمولی , اغلبا تجهیزاتی را برای استفاده در ساختمان های تجاری و یا مسکونی و نیز مکان های عمومی از قبیل مدارس , بیمارستان ها و فرودگاه ها تولید می کنند ؛ این تجهیزات شامل کپسول های آتش نشانی , سیستم اعلام حریق , اسپرینکلرها و سنسور دود است همانگونه که این تجهیزات هم ممکن است به رعایت استانداردهای خاصی نیاز داشته باشد در بیشتر اوقات استانداردهای تجهیزات صنعتی و عادی با یکدیگر متفاوت است .

در کل هر دو تولید کنندگان تجهیزات آتش نشانی صنعتی و معمولی در کمک به کنترل حریق و اطفای آن نقش مهمی دارند اما ممکن است که زمینه های تخصصی متفاوتی داشته و روی تجهیزات مختلف برای رفع نیازهای خاص مشتریان خود متمرکز شوند .

نحوه انتخاب تأمین کننده مناسب

انتخاب یک تولید کننده معتبر تجهیزلت اطفای حریق صنعتی برای اطمینان از خرید تجهیزات آتش نشانی با کیفیت و مطابق با استانداردهای صنعتی بسیار حائز اهمیت است در ادامه به چند فاکتور مهم اشاره می کنیم که در انتخاب تولید کننده باید به آن توجه شود .

گواهینامه ها

تولید کنندگانی مد نظر شما قرار گیرد که دارای گواهینامه مربوطه مانند ایزو 9001 باشند ؛ این امر نشان دهنده آن است که تولید کننده تجهیزات , استانداردهای کیفیتی و حفاظتی خاصی را رعایت کرده و متعهد به بهبود کیفیت تجهیزات و خدمات خود است .

تولید و نصب بلدر تانک و تیوپ فوم بلدر

تجربه و تخصص

از دیگر مواردی که باید به دنبال آن باشید تجربه و تخصص تولید کننده در ساخت تجهیزات آتش نشانی صنعتی است , سازنده ای را مد نظر قرار دهید که چندیدن سال است در این زمینه مشغول به کار بوده و تجربه و سابقه اثبات شده ای در ساخت تجهیزات قابل اعتماد  با کیفیت دارد , چک کنید که آیا سازنده تیمی شامل مهندسان و تکنیسین های مجرب دارد که در تولید تجهیزات صنعتی تخصص دارند یا نه .

نظرات مشتریان

نظرات مشتریانی که از محصولات شرکت مورد نظر استفاده کرده اند را بررسی نمایید تا کیفیت محصولات و خدمات آنها را بسنجید و برای آگاهی بیشتر نیز با مشتریانی که تجهیزات آنها را تهیه و استفاده کرده اند صحبت کنید .

تحقیق و توسعه

به دنبال سازنده ای باشید که همواره در قسمت تحقیق و توسعه خود سرمایه گذاری می کند تا کیفیت تجهیزات خود را بهبود بخشیده و از پیشرفت های فناوری جلوتر بمانند این امر نشان می دهد که تولید کننده متعهد به تولید تجهیزات پیشرفته و بروز است .

خدمات پس از فروش

سطح عملکرد تولید کننده در پشتیبانی و خدمات پس از فروش را نیز در اولیت قرار دهید , سازنده ای را مد نظر قرار دهید که پشتیبانی فنی , آموزش و خدمات تعمیر و نگهداری را به مشتری خود ارائه دهد این موضوع به شما کمک می کند که از تجهیزات خود بهترین استفاده را ببرید .

در کلی برای انتخاب یک تولید کننده مناسب تجهیزات آتش نشانی  باید  به نکات مختلفی توجه کرد تا اطمینان حاصل شود تجهیزات با کیفیت و قابل اعتمادی را خریداری می کنید که نیاز های خاص و استانداردهای صنعتی شما را برآورده می کند .

انواع تجهیزات آتش نشانی صنعتی

  • کوپلینگ آتش نشانی
  • شیر هیدرانت اتش نشانی
  • هیدرانت اینترلاک
  • آچار کوپلینگ
  • اسپرینکلر
  • بلدر تانک
  • دیلاج ولو
  • فلیم ارستر
  • فوم چمبر
  • فوم پورر
  • سیستم های فوم
  • سیستم اعلام حریق
  • شیلنگ های پیشرفته و….
ساخت انواع دلوج ولو 3 اینچ تا 10 اینچ
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.