مقالات

لول گیج چیست ؟

لول گیج
لول گیج

لول گیج چیست ؟

کنترل و اندازه گیری سطوح شامل طیف وسیعی از فناوری ها برای اندازه گیری سطح مایعات و مواد جامد است ؛ و باز خورد کنترلی را در مورد سطوح سیال در مخازن , تانک ها , سیلو ها و… ارائه می دهد تصمیم گیری در مورد انتخاب در نخست به عملکرد مورد نیاز واقعی فرآیند اعم از حف سطح , کنترل , پر و خالی شدن بستگی دارد و نیز اینکه این تجهیزات دارای مکانیزم هایی برای جلوگیری از پیامدهای خطرآفرین در صورت از کار افتادن کنترل سطوح هستنداز جمله تجهیزات در طیف کنترل سطح سیالات مایع لول گیج است . پرشین ایمن تامین کننده تجهیزات آتش نشانی با ساخت و اجرای انواع شیرهای  آتش نشانی در خدمت شماست . برای مشاوره و خرید با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • لول گیج چیست ؟
  • نحوه عملکرد لول گیج ها
  • انواع مختلف لول گیج ها
  • لول گیج ها چه کاربردی دارند ؟
  • قیمت خرید لول گیج ها چقدر است ؟

خرید مانیتور آتش نشانی

لول گیج چیست ؟

یکی از پر استفاده ترین روش های اندازه گیری , کنترل و نمایش  سطح سیالات مایع لول گیج است ؛ از این بازار برای مشاهده مقدار دقیق سطح مایع در مخازن و تجهیزاتی اعم از دیگ بخار یا آب گرم مورد استفاده قرار میگیرد .

انواع مختلف لول گیج ها

لول گیج ها انواع مختلفی دارند که ممکن است با سیال در تماس بوده و یا اینکه سیال در بخش جدا از گیج در جریان باشد .

لول گیج های لوله ای :

این نوع لول گیج ها استوانه شیشه یک تکه بوده و به مخزن متصل می گردد و برای عدم آسیب رسیدن به آن برای اطراف آن از حفاظ استفاده می کنند .

لول گیج های رفلکسی :

این نوع از شیار منشوری به عنوان وسیله استفاده می کند تا در صورت وجود مایع در محفظه نور را منعکس نماید .

انواع شیر هیدرانت دفنی و ایستاده

لول گیج ترانسپرنت :

این سازه شباهت زیادی به نوع رفلکسی دارد تنها تفاوت آن نیز در ادوات داخلی اش می باشد این نوع به غیر از اندازه گیرهای سطح لوله شیشه ای همیشه دارای دو شیشه شفاف  صفحه ای بوده که مایع بین آن قرار گرفته با انتقال به سمت بالا به سطح جدا سازی منبع نور واقع در پشت نشان می دهد .

لول گیج های مغناطیسی :

لول گیج های مغناطیسی از جدید ترین نوع این سازه می باشد ؛ برای آن دسته از سیالاتی از لول گیج مغناطیسی استفاده می کنند که ان سیال سمی , اشتعال زا و یا خورنده باشد و یا اینکه دما یا فشار بالایی داشته باشد و در کل تماس مستقیم سیالات با لول گیج خطر آفرین باشد ؛ نوع مغناطیسی لول گیج ها طبق دو قائده ساده فیزیکی کار می کنند اول اصل دفع قطب های مغناطیسی و دوم اصل شناوری ارشمیدس ؛ در لول گیج های مغناطیسی شناوری وجود داشته که از جنس های مخالف با توجه به فشار و دماو دیگر ویژگی های سیال به شکل سفارشی ساخته می شود ؛ یک آهنربا داخل این توپی شناور قرار داشته و توپی شناور در داخل لوله که سیال  درون آن جریان دارد قرار میگیرد وشناوری با خاصیت مغناطیسی درون لوله همراه سطح مایع جابه جا می شود ؛ محفظه کاملا آببندی شده و شناور تنها بخشی بوده که با سیال در ارتباط است در قسمت خشک محفظه ستونی از غلطک های مغناطیسی است که یه طرف آن به طور مثال سفید و یک طرف دیگر آن قرمز رنگ است زمان بالا و پایین رفتن شناور رنگ غلطک از قرمز به سفید تغییر می کندو هنگامی که پایین می آید رنگ آن مجددا سفید می شود .

لول گیج ها چه کاربردی دارند ؟

از لول گیج برای اندازه گیری سطح مایعات استفاده می شود از این سازه در مخازنی که قابل رویت نبوده و نمی توان میزان سیال را مشاهده نمود استفاده می شود اما در مخازن شیشه ای می توان سیال را مشاهده نمود , اما همه مخازن قابل مشاهده نبودهو نیز اینکه برخی مخازن خیلی بلند بوده و در دسترس نیستند .

قیمت خرید لول گیج ها چقدر است ؟

لول گیج ها در انواع مختلف و برندهای متفاوت تولید شده بنابر این قیمت های مختلفی نیز دارند ؛  از برندهای معتبر این سازه می توان به برند دیباگران فرایند , اشتعال اراک و آیاز ایران اشاره نمود

 خرید فلیم ارستر شیر ضد آتش
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.