آتش نشانی

روش مهار کردن آتش نفت

روش مهار کردن آتش نفت
روش مهار کردن آتش نفت

مهار کردن آتش نفت

راه های خاموش کردن آتش با توجه به ماده ای که در حال آتش سوزی است و ماهیت آن می تواند متفاوت باشد همین امر نیز موجب می شود که انجام کارهای مختلف هنگام خاموش کردن آتش وابسته به شرایط است و باید به نحوی صورت گیرد که در کمترین زمان ممکن اطفای حریق انجام شود تا صدمات جانی و مالی به حداقل ممکن کاهش یابد اینکه چگونه آتش را خاموش کنیم به این بستگی دارد که آتش از چه ماده ای شعله ور شده باشدبه عنوان مثال  برای اتش سوزی های ناشی از چوب , کاغذ , پارچه و… از آب استفاده می شود اما برای آتش سوزی های ناشی از مواد نفتی نه تنها آب فایده ای ندارد بلکه موجب گسترش آن نیز می شود اما نحوه مهار کردن آتش چگونه است ؟ و چگونه می توان این نوع حریق را خاموش کرد ؟ پرشین ایمن تامین کننده تجهیزات آتش نشانی آب و فوم با تولید ، ساخت ، نصب و راه اندازی تجهیزات در خدمت شماست . برای مشاوره و ثبت سفارش با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • چرا طبق اصول ایمنی اتش نشانی بر روی اتش نشانی از نفت و بنزین نباید آب باشید ؟
  • نحوه مهار کردن آتش نفت

ساخت و نصب دیلاج ولو 3 اینچ فولادی

چرا طبق اصول ایمنی آتش نشانی بر روی اتش ناشی از نفت و بنزین نباید آب پاشید ؟

در مهار کردن آتش نفت , دلیل علمی که از آب استفاده نمی شود این است که چگالی آب از نفت بیشتر است بنابراین زیر نفت قرار میگیرد و آب موجب حرکت آتش و پخش شدن آن می شود برای این نوع آتش سوزی ها می توان از خاک و کپسول کف آتش نشانی استفاده نمود .

نحوه مهار کردن آتش نفت

استفاده از کپسول فوم آتش نشانی :

از جمله بهترین روش مهار کردن آتش نفت و یکی از بهترین روش اطفای حریق مایعات قابل اشتعال , استفاده از کپسول فوم آتشنشانی است , فوم به سرعت سطح مایع را پوشانده و با جلوگیری از رسیدن اکسیژن مانع گسترش آن می شود این کپسول ها به دو صورت مکانیکی و شیمیایی تولید می شوند ترکیب اصلی فوم مکانیکی از آب و کف و گاز و کف و نیز ترکیب فوم شیمیایی از بی کربنات سدیم و آلومینیوم سولفات است این نوع علاوه بر مهار مایعات قابل اشتعال برای اطفای حریق مواد خشک نیز کاربرد دارند اما برای آتش سوزی های ناشی از پخت و پز استفاده نمی شوند .

قیمت مانیتور آتش نشانی ریموتی چنده  ؟

کپسول آتشنشانی هالوژنه :

این خاموش کننده آتش همانطور که از نامش پیداست , با استفاده از گاز هالوژن یا هالون که در کپسول آتشنشانی به شکل مایع ذخیره شده آتش را خاموش می کند نحوه عملکرد این گاز بدین شکل است که در آتش اختلالات شیمیایی ایجاد کرده آتش را مهار و آن را از بین می برد زمان استفاده از آن اثرات ان به سرعت از بین می رود و هیچ نوع خوردگی یا اثری از آن به جای نمی گذارد بیشترین استفاده از ان در اطفای حریق الکتریکی و وسایل الکترونیکی است از این کپسول برای آتش سوزی های نوع B و C استفاده می شود و بهترین محل نگهداری آن اتاق سرور , اتاق کامپیوتر , هواپیما , کشتی و.. است .

اطفای حریق نفت با خاک شن یا ماسه :

در صورتی که کپسول آتشنشانی فوم در دسترس نبود و آتش سوزی در محیط باز مانند جنگل اتفاق افتاد می توان برای مهار کردن آتش نفت از خاک , شن یا ماسه استفاده نمود , دلیل استفاده از خاک این است که باعث می شود که اکسیژن به آتش نرسیده و موجب خفه شدن آتش و اطفای حریق می شود .

نصب و راه اندازی فوم چمبر  و فوم پورر
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.