مقالات

ان اف ولو چیست ؟

ان اف ولو
ان اف ولو

ان اف ولو چیست ؟

شیرهای صنعتی شیرهایی هستند که برای قطع و وصل و تنظیم جریان سیال در صنعت مورد استفاده قرار میگیرند این شیرها بخش مهمی از تجهیزات صنعتی نفت و گاز محسوب می شوند ؛ شیرهای صنعتی انواع مختلفی دارند و با توجه به نوع سیال انتخاب می شوند از جمله این شیرها می توان به ن اف ولو اشاره نمود که با عنوان شیرهای قطع و وصل جریان نیز شناخته می شوند این نوع ولو ها صرفا برای باز و بسته کردن خط در نظ گرفته شده اند . پرشین این تامین کننده شیرهای آتش نشانی با انواع دیلاج ولو ، فوم دوزینگ ، شیر ضد آتش و…. در خدمت شماست . برای خرید تجهیزات  و  یا ساخت کامل خودروهای آتش نشانی با ما تماس بگیرید و یا همراه ما باشید با :

  • ان اف ولو چیست ؟
  • نحوه عملکرد ان اف ولوها
  • انواع شیرآلات ON/OFF
  • قیمت ان اف ولوها چقدر است ؟

دیلاج ولو چیست ؟ 

ان اف ولو چیست ؟

از جمله شیرهای صنعتی می توان به ان اف ولو اشاره نمود این تجهیز در صنعت با نام شیرهای قطع و وصل جریان شناخته می شوند بهترین نمونه این شیرها شیرهای گاز منازل می باشد شیرهای توپی تا سایز 56 اینچ و شیرهای پروانه ای تا سایز بسیار بزرگ برای این هدف قابل استفاده هستند ؛ کلاس نشتی این شیرها برای اینکه کمترین میزان نشت هنگام بسته بودن رخ دهد حد اقل v انتخاب می شود و نیز اینکه برای این شیرها سایزینگ صورت نمی پیذیرد سایز آنها برابر با خود خط فرآیند یعنی اینکه اگر سایز خط 6 باشد سایز این ولو نیز 6 اینچ است .

نحوه عملکرد ان اف ولوها

شیرهایی که در خانه , محل کار یا هر مکان دیگری برای باز و بسته کردن جریان های مختلف از جمله گاز و آب استفاده می کنید  یک نوع کنترل ولو است ؛ ان اف ولو ON/OFF Vales  از جمله شیرآلاتی بوده که تنها برای قطع و وصل جریان استفاده می شود عملکرد این ولوها بسیار ساده است وضعیت ولوها فقط روی باز ( ON ) و روی وضعیت بسته (OFF ) قرار میگیرد و هیچ حد وسطی ندارد .

فوم دوزینگ  چیست  ؟

انواع شیرآلات ON/OFF

پلاگ ولو :

از پلاگ ولوها یا شیرسماوری مواقعی که نیاز است عملکرد همراه با سرعت بالا نیاز باشد استفاده می شوداین نوع از قدیمی ترین شیرآلات بوده و در سیالات مایع و گاز کاربرد دارند .

شیر توپی :

شیر توپی که عنوان لاتین آن Ball Valve است ساختاری بسیار ساده داشته و عملکرد آن بدین شکل است که با چرخاندن 90 درجه دسته آن 90 درجه می چرخد و بدین شکل جریان قطع و وصل می شود این نوع بیشتر در منازل یا محل های دیگر برای قطع و وصل جریان گاز استفاده می شود .

شیرهای پروانه ای :

شیرهای پروانه با عنوان لاتین Butter Fly Valve از دیگر شیر آلات ان اف ولو است داخل آنها یک دیسک قرار داشته که قابلیت چرخش دارد و با چرخش 90 درجه جریان قطع و وصل می شود .

قیمت ان اف ولوها چقدر است ؟

شیرهای قطع و وصل جریان قیمت  مشخصی ندارند در تعیین قیمت ان اف ولو برند تولید کننده , مدل , کیفیت , سایز و… تأثیر گذار هستند .

ساخت خودروهای آتش نشانی در تهران
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.